نجل معتمد جمال يهاجم مجلس الزمالك بسبب المدير الفني الأجنبي
معتمد جمال
كتب : أحمد جاد
الجمعة، 26 يونيو 2026 09:12 م
أثار نجل معتمد جمال، المدير الفني لنادي الزمالك، حالة من الجدل بعد هجومه على مجلس إدارة القلعة البيضاء، في ظل الأنباء المتداولة بشأن دخول النادي في مفاوضات للتعاقد مع مدير فني أجنبي، مع الإبقاء على معتمد جمال ضمن الجهاز الفني في منصب المدرب المساعد.
ونشر نجل معتمد جمال عبر حسابه الشخصي على موقع "فيسبوك" رسالة انتقد خلالها هذا التوجه، مؤكداً أن والده قاد الفريق في الموسم الماضي كمدير فني ونجح في التتويج ببطولة الدوري المصري، معرباً عن استيائه من فكرة تعيينه مساعداً لمدرب أجنبي.
وأضاف: ايه الطمع ده !! يعني بعد كل ده وفي الاخر يكون ده المقابل ويقولك استحمل ده انت ابن النادي !
وتابع: "مهو عشان ابن النادي قبلنا المهمه لما كله خاف، عشان ابن النادي عافرنا واشتغلنا يحب وسط كل المعوقات، عشان ابن النادي خدنا اصعب دوري في تاريخ نادي الزمالك".
وأكمل: "عشان ابن النادي بعد الدوري سكتنا واستنينا النادي يصبر ووسط ما كل الناس قالو انت ازاي قابل كده انت ( بطل الدوري ).
عشان ابن النادي كل العروض الي جت (من اكبر أندية الوطن العربي ) راحت بسبب انتظار نادي الزمالك.
بعد كل ده عوزين مدرب اجنبي عشان عندنا بطولات مهمة، ماااشي الحمد لله وقد الله وماشاء فعل الاصعب بقا.
لما بيقولك احنا هنجيب مدير فني اجنبي والكابتن معتمد يساعده !!!!! يعني ايه يساعده قالك يضبط اوضة اللبس عشان هو عارف كل حاجه
دي مش قمة الطمع ؟
